ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روانگردان‌های ارزان قیمت در پی افزایش ۲ برابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تایید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳) امداد رسانی جمعیت هلال احمر به ۵۰۷ حادثه دیده طی ۳ روز گذشته شلیک پلیس مشهد برای دستگیری موبایل قاپ سابقه دار + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) | تداوم روند کاهش نسبی دما تا دوشنبه کتاب‌های درسی را از بازار آزاد نخرید | تحویل یک‌هفته‌ای کتب درسی پس از ثبت در سامانه نگهداری از یک معلول خفیف، هزینه‌های خانوار را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد واژگونی پژو ۲۰۷ در محور مشهد_ نیشابور ۶ مصدوم بر جای گذاشت (۱۴ مهر ۱۴۰۳) یک وام ۳۰ میلیون تومانی و هزار دَنگ‌وفَنگ | عرضه، کم؛ تقاضای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، زیاد آیا مدت زمان دریافت مقرری بیمه بیکاری جزو سوابق بیمه‌ای محسوب می‌شود؟ عمل جراحی لاغری منجر به مرگ دختر جوان شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استان‌های شمال و شرق کشور فردا (یکشنبه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳) در انتظار رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید باشند همه چیز درباره خالکوبی یا به قول امروزی‌ها تتو | خط خطی‌های یک ذهن مخدوش تمام دانش‌آموزان کشور تحت پوشش بیمه حوادث هستند آغاز اجرای طرح ترخیص خودرو‌های توقیفی از سوی پلیس راهور فراجا از امروز (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳) آغاز مرحله جدید ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۲۱ مهر ۱۴۰۳ افزایش نگران‌کننده آمار طلاق در کشور بین زوج‌هایی با ۳۰ سال زندگی مشترک پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در اغلب نقاط کشور (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیاتی از تصادف اتوبوس در بولوار پیروزی مشهد با ۷ خودرو | اتوبوس نارنجی، شهر را به‌هم ریخت

  • کد خبر: ۲۹۲۴۵۲
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
جزئیاتی از تصادف اتوبوس در بولوار پیروزی مشهد با ۷ خودرو | اتوبوس نارنجی، شهر را به‌هم ریخت
ظهر دیروز اتوبوس مسیر ۴، پس از برخورد با ۷ خودرو و مصدومیت ۵ شهروند به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ظهر دیروز مانند بیشتر روز‌های تعطیل، مناطق غرب و بولوار پیروزی خلوت و ترافیک روان بود تا اینکه به دلایل نامعلوم، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا نارنجی‌رنگ شرکت اتوبوس‌رانی مشهد از کنترل خارج شد و با هر خودرویی که در مقابلش بود برخورد کرد. ساعت حدود دوازده ظهر، این اتوبوس که در مسیر خط ۴ از پایانه امام رضا (ع) به سمت پایانه الهیه در حال جابه‌جایی حدود بیست تا سی مسافر بود، در نزدیکی تقاطع پیروزی و صیاد شیرازی با یک خودرو پراید برخورد کرد. پس از این برخورد راننده رفتار عجیبی از خود نشان داده و برخلاف انتظار مسافرانش به جای توقف در شرایطی که چراغ راهنمایی تقاطع مقابلش قرمز بود به مسیر خود ادامه داد که در همین حین با چند خودرو دیگر نیز برخورد کرد.

اگرچه در این سوانح به اتوبوس آسیب جدی وارد نشد، اما یک سواری کوییک و راننده‌اش آسیب زیادی دیدند به طوری که راننده مصدوم و محبوس به مدد آتشنشانان شهر از خودرو بیرون کشیده شد. مسافران اتوبوس نارنجی‌رنگ پس از چند برخورد قید ادامه مسیر را در این شرایط زده و همگی پس از توقف اتوبوس در ایستگاه پیروزی ۷۳ از خودرو پیاده شدند که راننده با ورود به پایانه الهیه کارش را به پایان رساند.

«تا ایستگاه پیروزی ۶۳ تقریبا همه‌چیز عادی بود. مسافران سوار و پیاده می‌شدند. راننده هم با روی خوش به خسته نباشید و خداقوتی که مسافران به او می‌گفتند پاسخ می‌داد. اما اتوبوس از ایستگاه پیروزی به سمت تقاطع صیاد شیرازی که به راه افتاد همه چیز تغییر کرد. انگار اتوبوس که از ایستگاه پیروزی ۶۳ خارج شد ذهن راننده از کار افتاد. اتوبوس نزدیک به تقاطع صیاد شیرازی با یک پراید برخورد کرد. تصادفی که نسبتا شدید بود. همه مسافران رفتار عادی از خود نشان دادند و کسی کار یا حرف خاصی نزد.

همه فکر می‌کردیم، چون سانحه نزدیک به تقاطع رخ داده راننده می‌خواهد بعد از چهارراه توقف کند تا مسیر بسته نشود. در همین فکر‌ها بودیم که دیدیم اتوبوس به مسیرش ادامه داد تا اینکه دوباره چند متر جلوتر با یک خودرو دیگر برخورد کرد. اینجا تقریبا همه مسافران که شامل حدود بیست تا سی مرد و زن بودیم ترسیدیم. همه شروع به اعتراض کردیم و از راننده خواستیم توقف کند، اما او واقعا انگار چیزی نمی‌شنید. 

راننده در حالی که همه اعتراض می‌کردند همچنان به مسیرش ادامه داد و در نهایت پس از برخورد با یک خودرو دیگر، ناگهان پیش از ایستگاه پیروزی ۷۳ از سرعتش کم کرد و در ایستگاه ایستاد. راننده در‌های اتوبوس را که باز کرد همه مسافران وحشت‌زده از اتوبوس پیاده شدند.»

 این روایت یکی از مسافران اتوبوس مسیر خط ۴ است که از مشاهدات و حسی که در طول سفر کوتاهش با اتوبوس مسیر ۴ تجربه کرده برای ما بازگو کرد.

اتوبوس نارنجی، شهر را به‌هم ریخت

بررسی سوانح توسط پلیس

پس از صحبت‌های این شهروند، موضوع سانحه اتوبوس شرکت واحد را از جانشین رئیس پلیس راهور استان پیگیری کردیم. سرهنگ سیدرضا اسدنژاد درباره این سوانح و مصدومان آن گفت: ساعت حدود دوازده ظهر جمعه یک دستگاه اتوبوس در طول مسیر از حد فاصل تقاطع صیاد شیرازی تا پایانه الهیه با هفت خودرو سواری برخورد کرد. 

این تصادف‌ها منجر به مصدومیت چند شهروند شد که بیشتر آنها راننده بودند. بیشترین خسارت به یک خودرو کوییک و راننده آن که زنی جوان بود وارد شد. پس از سوانح، تمام مصدومان در مراکز درمانی بستری شدند. پلیس راهور پس از گزارش این سوانح در محل حاضر شد. بررسی‌های اولیه ما آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اما در ابتدا سازمان اتوبوس‌رانی باید علت‌یابی کند که چه اتفاقی برای راننده‌اش افتاده است.

اتوبوس نارنجی، شهر را به‌هم ریخت

مشکلات خانوادگی

معاون اجرایی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد نیز با اشاره به توقف اتوبوسی که در طول مسیرش با هفت خودرو برخورد کرده بود گفت: دیروز یکی از راننده‌های مسیر خط ۴ سازمان اتوبوس‌رانی مشهد به دلایلی که همچنان در دست بررسی آن هستیم، احتمالا دچار حمله یا شوک عصبی شده و از تقاطع پیروزی و صیاد شیرازی تا پایانه شرکت اتوبوس‌رانی در منطقه الهیه با هفت خودرو از جمله دو دستگاه سواری پراید، دو دستگاه کوییک، یک دستگاه ساینا، یک تیبا و یک وانت نیسان برخورد کرده است. 

با وجود تمامی این تصادف‌ها، راننده همچنان به مسیرش ادامه داده و پس از توقف در ایستگاه‌های خط ۴، اتوبوس را به انتهای مسیرش یعنی پایانه الهیه رسانده است. راننده پس از توقف با شرایطی نامناسب از اتوبوس پیاده شده به طوری که او با کمک اورژانس به بیمارستان منتقل شده است. 

ضمن انتقال این راننده به بیمارستان بررسی‌ها توسط سازمان اتوبوس‌رانی آغاز شد. من و همکارانم علاوه بر اینکه پیگیر روند درمانی این راننده بودیم به مراکز درمانی رفتیم و پیگیر وضعیت پنج مصدوم این سانحه هم بودیم. خوشبختانه تا عصر دیروز چهار مصدوم از بیمارستان ترخیص شدند و روند درمان یکی از مصدومان همچنان ادامه دارد.

علی شهسوار اضافه می‌کند: راننده‌ای که این اتفاق برایش رخ داده حدود هفت سال در سازمان اتوبوس‌رانی سابقه خدمت دارد. طبق بررسی‌هایی که از سوابق این راننده انجام دادیم حتی یک مورد منفی در کارنامه‌اش وجود ندارد. در هر صورت فعلا نمی‌توانیم درباره علت حادثه اظهارنظر کنیم، اما مشخص است که راننده دچار شوک یا حمله عصبی جدی شده است.

موضوعی که طبق بررسی‌های اولیه ما و گفت‌وگویی که با نزدیکان راننده داشتیم هم مشخص شده است. نزدیکان راننده گفتند که او مشکلات خانوادگی داشته که احتمالا می‌تواند از دلایل بروز این حادثه باشد، باوجوداین پس از مشخص‌شدن آزمایش‌های پزشکی مشخص خواهد شد که دلیل این اقدام عجیب راننده چه بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->